woensdag 27 januari 2016

Welke plantjes in de potten?

Welnu, wat zal ik eens in die mooie potten gaan planten. Volgens internet kan je tomaten, erwten, wortels en radijsjes goed in potten kweken. Dus deze kwamen sowieso op mijn lijstje. Ik besloot zelfs voor twee potten met tomaten te gaan. Tomaten worden bij ons thuis veel gegeten. Daarnaast kan je een overschot aan tomaten makkelijk 'bewaren' door er soep of passata van te maken dat je vervolgens invriest. Een laatste bijkomstigheid is dat je dan de twee potten een iets andere verzorging kan geven, gewoon om te experimenteren wat beter werkt.
Maar  4 potten vond ik toch wat karig. Ik heb wel een kleine tuin, maar ook weer niet zo klein dat er maar 4 potten in kunnen. Ik wilde ook graag een courgette. Nu had ik wel gelezen dat een courgette plant nogal groot wordt en dus niet heel erg geschikt is voor een pot. Maar de grote opbrengst klonk erg aanlokkelijk en wil het dus toch proberen. Bij het zoeken naar zaden kwam ik een ras tegen dat wat kleiner is en daarom goed te kweken in potten (aldus de omschrijving), ik was meteen verkocht.
Een laatste groente welke ik graag zou willen zaaien en oogsten is de rode biet. Ik heb toevallig gisteren nog een chocoladecake van rode biet gemaakt, mmmmmm. Ik heb geen idee of het lukt, maar ik ga het gewoon proberen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten