vrijdag 22 januari 2016

Wat heb je nodig? voor een moestuin in potten...

Potten natuurlijk! Grote potten, bij voorkeur niet al te duur en niet al te zwaar. Ik ben uitgekomen bij potten van het merk Elho uit de green basics collectie. Deze potten zijn speciaal gemaakt om groenten in te kweken. Ze voldeden aan mijn specificaties dat ze niet te duur en niet te zwaar mochten zijn. Er zijn verschillende kleurtjes te koop, maar na het zien van dat leuke filmpje koos ik voor de wat saaie kleur zwart. Ik kocht deze potten trouwens bij de Hornbach, maar er zijn meer winkels waar je ze kan krijgen. Ik kocht ook nog de onderzetters erbij.

De potten moeten ook worden gevuld. Dat doe ik met Pokon biologische moestuingrond. Gelukkig kan je op de site van Elho goed vinden hoeveel liter er in welke maat pot kan. Zo kan je precies voldoende moestuingrond kopen.

Hieronder nog een overzicht van wat ik precies gekocht heb:

4 Elho potten met een diameter van 35 cm.
2 Elho pot met een diameter van 40 cm. (Deze is voor de courgette, deze planten hebben de ruimte nodig dus een grote pot is beter, en voor de bieten)
1 Elho balkonbak met een lengte van 60 cm (deze gebruik ik voor de radijsjes)
7 bijpassende onderzetters
120 liter Pokon moestuingrond (3l zakken à 40 liter)

Dit is natuurlijk niet alles, er moeten ook nog zaadjes komen en voeding voorde planten. Hierover later meer. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten