woensdag 17 februari 2016

wie zaait....

Eerder berichtte ik al over wat ik zoal in mijn pottenmoestuin wil kweken. Inmiddels heb ik de zaadjes ontvangen die ik heb besteld. Ik heb geprobeerd om wat apartere soorten te kiezen, zodat ik, als alles lukt, iets bijzonders op tafel kan zetten. Daarnaast heb ik meer gekocht dan oorspronkelijk de bedoeling was. Door al het plannen en boeken lezen heb ik er nog meer zin in gekregen en mijn project groter gemaakt. Ik moest dus ook nog wat potten en moestuingrond erbij halen. Maar alles is nu in huis. Gelukkig maar, want ik wil volgende week radijsjes zaaien.
Ik heb de zaadjes besteld bij Vreeken. Daar heb je heel veel keus, eigenlijk te veel keus. Het heeft nog best wat tijd gekost voordat ik een selectie had gemaakt. Toch zou ik het iedereen aanraden. Iedere soort heeft namelijk zijn eigen voor- en nadelen, waardoor je soorten kan uitzoeken welke geschikt zijn voor jouw tuin. Zo maak ik gebruik van potten, en ben dus op zoek naar soorten die niet te diep wortelen of te groot worden. Zo heb ik bijvoorbeeld zaadjes voor een kleine pompoensoort, zodat het ook past.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten